Γραφείο Δημότη:2444350116

Δήμαρχος

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εκλογών της 26ης Μαΐου 2019 και των επαναληπτικών εκλογών της 2ας Ιουνίου 2019 (αφού κανένας συνδυασμός δε συγκέντρωσε απόλυτη πλειψηφία του συνολικού αριθμού των εγκύρων ψηφοδελτών), όπως ανακοινώθηκαν με την Απόφαση 23/2019 του Πρωτοδικείου Καρδίτσας, αναδείχθηκε Δήμαρχος Παλαμά, για τη δημοτική περίοδο από 1 Σεπτεμβρίου 2019 έως και 31 Δεκεμβρίου 2023 (αρ. 9, παρ. 4 του ν. 3852/2010, ως αντικαταστάθηκε με το αρ. 6 του ν. 4555/2018), ο κ. Σακελλαρίου Γεώργιος.

   Ο κ. Σακελλαρίου γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Παλαμά. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

   Μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος από το 1988, κατέχει πτυχίο μελετητή δημοσίων έργων και είναι ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός με έδρα τον Παλαμά, από το 1988.

   Ήταν δραστήριο μέλος του συλλόγου φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής όσο και του συλλόγου φοιτητών του Παλαμά.

Διετέλεσε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Αθλητικού Συλλόγου «ΤΙΤΑΝΕΣ» την περίοδο 1997-2005, μέλος του Δ.Σ. τα προηγούμενα χρόνια, ενώ ασχολήθηκε επί σειρά ετών με τα αθλητικά και πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής.

Κατείχε θέση Δημοτικού Συμβούλου στο Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Παλαμά επί 2 θητείες ( 2006-2010 και 2010-2014), ενώ από το 2012 ήταν επικεφαλής της Μείζονος Μειοψηφίας στο Δ.Σ..

Την αυτοδιοικητική περίοδο 2014-2019 εξελέγη για πρώτη φορά Δήμαρχος Παλαμά επικεφαλής του συνδυασμού «Συμμαχία Ανασυγκρότησης Δήμου Παλαμά». Στις εκλογές της 2ας Ιουνίου 2019 εκλέχθηκε για δεύτερη φορά Δήμαρχος Παλαμά, επικεφαλής του ίδιου συνδυασμού.

   Είναι έγγαμος με την Μελίνα Σαραφίδου, πολιτικό μηχανικό και είναι πατέρας δύο παιδιών.

Αρμοδιότητες Δημάρχου

Σύμφωνα με το άρθρο 58 (κεφάλαιο Γ’ “ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ”) του νόμου 3852/2010 (ΦΕΚ 87, τεύχος Α) “Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης”, ορίζονται οι αρμοδιότητες του δημάρχου εως εξής:

1. Ο δήμαρχος προασπίζει τα τοπικά συμφέροντα, κατευθύνει τις δράσεις του δήμου για την υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης, διασφαλίζει την ενότητα της τοπικής κοινωνίας και ασκεί τα καθήκοντά του με γνώμονα τις αρχές της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας.
   Ειδικότερα, ο δήμαρχος:
   α) Eκπροσωπεί το δήμο στα δικαστήρια και σε κάθε δημόσια αρχή.
   β) Eκτελεί τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, της οικονομικής και της επιτροπής ποιότητας ζωής. H μη εκτέλεση των αποφάσεων αυτών συνιστά σοβαρή πειθαρχική παράβαση καθήκοντος.
   γ) Ορίζει τους αντιδημάρχους, συγκαλεί και προεδρεύει της εκτελεστικής επιτροπής και συντονίζει την υλοποίηση των αποφάσεών της.
   δ) Eίναι προϊστάμενος των υπηρεσιών του δήμου. Ως προϊστάμενος όλου του προσωπικού του δήμου εκδίδει τις πράξεις που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για το διορισμό, τις κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές και την άσκηση του πειθαρχικού ελέγχου.
   ε) Συνυπογράφει τους βεβαιωτικούς καταλόγους και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των δαπανών, οι οποίες έχουν εκκαθαριστεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου. στ) Υπογράφει τις συμβάσεις που συνάπτει ο δήμος.
   ζ) Εκδίδει τις άδειες που προβλέπονται από τις διατάξεις που διέπουν τις αρμοδιότητες του δήμου.
   η) Εκδίδει πιστοποιητικά προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης των δημοτών, καθώς και τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας.
   θ) Συνιστά ομάδες εργασίας και ομάδες διοίκησης έργου από μέλη του δημοτικού συμβουλίου, υπαλλήλους του δήμου, υπαλλήλους του δημόσιου τομέα ή ιδιώτες για τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων του δήμου, καθορίζοντας τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας τους.
2. Όταν δημιουργείται άμεσος και προφανής κίνδυνος ή απειλείται άμεση ζημία των δημοτικών συμφερόντων από την αναβολή λήψης απόφασης, ο δήμαρχος μπορεί να αποφασίσει για θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητα της οικονομικής ή της επιτροπής ποιότητας ζωής. Στην περίπτωση αυτή οφείλει να υποβάλει προς έγκριση τη σχετική απόφασή του κατά την επόμενη συνεδρίαση της αντίστοιχης επιτροπής.
3. Σε περίπτωση όπου τα ιδιωτικά συμφέροντα του δημάρχου ή συγγενή του έως το δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας συγκρούονται με τα συμφέροντα του δήμου, ο δήμαρχος υποχρεούται να απέχει και τα αντίστοιχα καθήκοντα ασκεί αντιδήμαρχος ή σύμβουλος του επιτυχόντος συνδυασμού που ορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο. Η μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής συνιστά σοβαρή πειθαρχική παράβαση καθήκοντος.
4. Στις περιπτώσεις που ο δήμαρχος εκτελεί αποφάσεις σύμφωνα με τη ρύθμιση του εδαφίου β΄ της παραγράφου 1 του παρόντος, δεν υπέχει αστική, ποινική και πειθαρχική ευθύνη, εφόσον αυτές δεν έχουν ακυρωθεί, ανακληθεί ή ανασταλεί.
5. Ο δήμαρχος δεν θεωρείται υπόλογος κατά την έννοια του άρθρου 25 του π.δ. 774/1980 (ΦΕΚ 189 Α΄), όπως ισχύει, και σε βάρος του επιτρέπεται καταλογισμός μόνο για δόλο ή βαριά αμέλεια.
6. Οι ρυθμίσεις των παραγράφων 4 και 5 ισχύουν και για τους αντιδημάρχους όταν σε αυτούς ανατίθεται η άσκηση αρμοδιοτήτων του δημάρχου.

   Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 203 “Διατάκτης στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού”, παρ.1, του νόμου 4555/2018 (ΦΕΚ 133 – τεύχος Α) “Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ – Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις”:
1. Η περίπτωση ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 58 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
   «ε) Αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση όλων των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων, συμπεριλαμβανομένων των πιστώσεων που εγγράφονται σε αυτόν με αναμόρφωση, με την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης. Για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής δεν απαιτείται προη- γούμενη απόφαση συλλογικού οργάνου, εκτός αν αυτή είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτού- μενη εξειδίκευση της πίστωσης. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, πριν από την απόφαση του δημάρχου, προ- ηγείται σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Εξειδικευμένη θεωρείται η πίστωση, όταν κατονομάζεται ρητά η συγκεκριμένη δαπάνη για την οποία προορίζεται και προσδιορίζεται στο αναλυτικότερο δυνατό επίπεδο κωδικοποίησης του προϋπολογισμού».